OBOWIĄZEK INFORMACYJNY PEX SP. Z O.O.

Administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) jest PEX Sp. z o.o. (dalej również jako „Administrator”).

Pełne dane Administratora: PEX Sp. z o.o., ul. Migdałowa 4D lok. 46, 02-796 Warszawa, tel. 022-886-47-15, fax. 022-638-21-29, e-mail: [email protected], https://pexps.pl, KRS 0000178089, REGON: 015579675, NIP 9512093564.

Administrator oświadcza, że zapewnia zastosowanie środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych dla zapewnienia poufności, integralności, rozliczalności i ciągłości przetwarzanych danych osobowych.

1. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych

Celem oraz podstawą przetwarzania danych osobowych zależnie od realizowanych działań jest:

a) Zawarcie i realizacja Umowy oraz zawarcie ewentualnych umów w przyszłości, w tym celem kontaktu związanego ze świadczeniem usług, wystawienia faktury lub rachunku za realizację umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale stanowi warunek zawarcia a następnie realizacji umowy.

b) Prowadzenie marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych Administratora, w tym między innymi przedstawianie ofert drogą elektroniczną – podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit f) RODO – niezbędność przetwarzania danych do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

c) Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z przepisów prawa podatkowego i rachunkowości – podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit c) RODO;

d) Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami jakie Administrator albo podmiot przekazujący dane mogą mieć w stosunku do siebie w związku z zawarciem lub realizacją umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

e)Obsługi zgłoszeń kierowanych do Administratora (np. przez formularz kontaktowy), odpowiedzi na zapytania i rozpatrywania skarg i wniosków – podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit f) RODO – niezbędność przetwarzania danych do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora.

f) Realizacja projektów obejmujących przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz art. 9 ust. 2 RODO.

g) Monitorowanie bezpieczeństwa produktów leczniczych – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z przepisów prawa farmaceutycznego, art. 6 ust. 1 lit c) RODO oraz art. 9, ust. 2, lit. i) RODO.

2. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez Administratora wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania danych tj. przez okres obowiązywania Umowy, a po jej rozwiązaniu lub po zakończeniu jej obowiązywania – przez okres przedawnienia roszczeń wobec Administratora lub podmiotu przekazującego dane oraz okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych.

3. Odbiorcy danych

Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in. dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane, podmiotom przetwarzającym dane w celach prowadzenia księgowości lub windykacji należności – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Dane osobowe zostaną udostępnione na żądanie organów państwowych, a w szczególności Sądów, Prezesa Urzędu Ochrony Danych, Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i innych.

Dostęp do danych osobowych mają tylko osoby, w przypadku których istnieje uzasadnienie takiego dostępu z uwagi na wykonywane zadania i świadczone usługi oraz w zakresie niezbędnym do realizacji wskazanych wyżej celów przetwarzania. Administrator dba o to, aby jego pracownicy przechodzili odpowiednie szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych, zapoznawanie ich z wewnętrznymi politykami i procedurami ochrony danych lub dedykowane programy szkoleniowe. Wszystkie osoby i podmioty upoważnione do przetwarzania danych osobowych są zobowiązane do zachowania poufności przetwarzanych danych i przyjęcia adekwatnych środków techniczno-organizacyjnych w celu ich zabezpieczenia przed ujawnieniem osobom nieuprawnionym, przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą lub zmianą, nadużyciem lub innym niezgodnym z prawem przetwarzaniem.

4. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

Osoba, której Dane Osobowe dotyczą może skorzystać wobec Administratora z następujących praw:

a) prawa do żądania dostępu do swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO, oraz do ich sprostowania zgodnie z art. 16 RODO;

b) prawa do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO;

c) prawa żądania usunięcia danych osobowych zgodnie z art. 17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”);

d) prawa do przeniesienia danych osobowych zgodnie z art. 20 RODO;

e) prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania, o którym mowa w art. 21 RODO.

Ponadto, osobie której dane osobowe dotyczą może skorzystać z uprawnienia do złożenia skargi do organu nadzorczego, którego funkcję pełni w Polsce Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie podlegają profilowaniu.

6. Inspektor Ochrony Danych

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych oraz realizacją praw przysługujących osobom, których dane dotyczą można kontaktować się z powołanym przez PEX Sp. z o.o. Inspektorem Ochrony Danych, kierując korespondencję na adres poczty elektronicznej: [email protected] bądź pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany w niniejszym obowiązku informacyjnym.

Scroll to Top